00000 - لیست کاکتوس ها و ساکولنت ها
نوشته شده توسط : hr

کاکتوس قورباغه ای - Stapelia

Stapelia marmorata

Dinteranthus   گیاهی از خانواده ی آیزواسه و بومی ایالت کیپ تاون آفریقایی جنوبی میباشد. از نظر شکل ظاهری شبیه سنگ ها در بیابان هستند و از نظر خانواده نزدیک به لیتوپس میباشند . در مناطقی زندگی میکنند که باران تاستانی میبارد.

 گل زیبای سیفوستما از خانواده ی انگور ها و بومی جنوب آفریقا و نامیبیا و ماداگاسکار میباشد برگ ها تقریبا نزدیک به گیاه سیسوس بوده ولی خب تفاوتش با سیسوس در خاستگاه و فیزیولوژی آنها است.

 

Jatropha cathartica    گیاهی طوقه ای فرم و زیبا از خانواده افوربیا و بومی مناطق تگزاس و آمریکا میباشد.بسیار مقاوم به خشکی و کم آبی بوده حتی قادر است ماه ها بدون باران زتدگی کند.

 

 

Avonia   اوونیا گیاهی خاص از خانواده ی خرفه ایها و بومی نامیبیا و قسمت هایی از آفریقای جنوبی میباشد دارای برگهای فلسی شکل است و شاخه ها از روی یک ریشه ی غده ای شکل سبز میبشوند

 

 

Lophocereus schottii   این گیاه نوعی کاکتوس و بومی آمریکا میباشدیک نوع کاکتوس عجیب با ساقه ی ستونی و واکسی و بدون ساقه محکم میباشد در منطقه ی بومی تا ۶ متر ارتفاع دارد.به زندگی گروهی تمایل دارند و معمولا در هر منطقه یک کولونی ازین گیاهان باهم زندگی میکنند.

 

 

Fockea edulis   این گیاه زیبا و طوقه ای فرم از خانواده ی استبرق ها و بومی نامیبیا و باز هم آفریقای جنوبی هستش در طبیعت نیمه خزان کننده و دارای طوقه ای زیبا میباشد میتواند تا ۶۰ سانتیمتر قطر داشته باشد.بخشی از برگها در زمستان و موقع استراحت خزان میکنند.

 

 

Senna meridionalis      گیاهی زیبا و درخت مانند از خانواده ی لوبیاسانان و بومی اختصاصا جزیره ماداگاسکار بوده و البته در خطر انقراض جرا که تاکنون ۴۰۰ گونه در طبیعت وجود دارد.کند رشد بوده و نهایتا تا ۲ الی ۳ متر رشد کند.دارای برگهای مرکب دوتایی بوده و مقاوم به خشکی و تحمل دوره ی کوتاهی از سرما میباشد.

 

 

Dorstenia  این گل بومی مناطق وسیعی از اتیوپی،سومالی و کنیا میباشد یک نوع ساکولنت طوقه ای مثل ادنیوم میباشد دارای برگهای گوشتی با سبز پر رنگ با ساقه طوقه و مخروطی شکل میباشد

 

 

Sedum multiceps  این نوع سدم که شبیه کاج بوده و به همین دلیل در بازار ایران به سدم کاجی معروف شده از خانواده ی کراسولاسه و بومی کشور الجزایر میباشد تنه ی چوبی شکل دارد و در هوای منزل انتهای شاخه ها برگهای گوشتی و سوزنی شکلی سبز میشود .

 

 

haworthia night forest  این نوع هاورتیا گونه ای حاص و کمیاب از گونه ی رتوسا میباشد. دارای رنگ نارنجی فسفری بوده و بومی یک منطقه کوچک از شرق آفریقای جنوبی کیپ تاون میباشد.

 

Crassula alstonii  دوستان این کراسولا خیلی کمیاب است و هنوز زیرگونه های زیادی براش کشف نشده و اطلاعات زیادی واسش نیست ولی دارای برگهای گوشتی و متقابل و روی هم سوار هستند که یک نوع مکانیسم مقابله با گرما و نور زیاد و خشکی می باشد.

 

 

Echeveria ‘Alma Wilson  خب دوستان این نوع اشوریا اصلاحا اشوریا کلمی گفته میشه که در واقع هیبرید یا دورگه بوده ولی والدینش بومی قاره ی امریکا هستند( برخی از کراسولاها بومی امریکا هستند و برخی از کاکتوس ها هم بومی شرق آفریقا)

 

 

Echeveria ‘Culibra’  دوستان این نوع اشوریا هم به نوعی هیبرید بوده و در کل اصلاح و دورگه گیری در ساکولنت و کاکتوس ها محدودیتی نداره چون باعث افزایش قیمت و بازارپسندیش میشه.

 

 

Fickeisen plains cactus  این نوع کاکتوس از جنس پدیوکاکتوس و در واقع بومی ایالت کلورادو است که متاسفانه چند سال پیش در حال انقراض یوده و الان حدود شاید ۱۵۰۰ هزار تا ازش مونده باشه و توی ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا درخاک های قلیایی و در شکاف سنگ ها و صخره ها رویش داره.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: گل و گیاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 2007
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: